Proč má smysl pořídit si responzivní stránky

i když funkční stránky máte, byť nejsou responzivní

  • Vyhledávače v čele s Google dnes již vyžadují, aby byly stránky uživatelsky použitelné na mobilním zařízení (tzv. mobile first).
  • Vyhledávače znevýhodňují pozice ve vyhledávání, když stránky nejsou responzivní. I s kvalitním obsahem a dlouholetou historií tak ztrácíte pozice ve vyhledávání. (jednoduše nenabízejí návštěvníkům stránky, které se špatně čtou, nabídnou jim jiné).
  • Návštěvníci se snáze na stránkách zorientují a vyhledají potřebné informace (v opačném případě to vede k vyššímu bounce rate, zákazník přijde a obratem odchází).
  • Návštěvníci stráví na stránkách více času. Pokud je orientace a obsluha snadná, vede to k nalezení potřebných informací a návštěvník tak obratem neutíká ke konkurenci, kde informace najde jednoduššeji.
  • Konkurenční výhoda. Před konkurencí, která responzivní stránky nemá, máte k dispozici poměrně zásadní eso v rukávu, vedoucí ke spokojenosti návštěvníka, ze kterého se snáze stane zákazník.
  • Jedny stránky i pro rozlišení, které se dnes nepoužívají. Pokud v budoucnu příjde zařízení s nestandardním rozlišením, stránky nebude potřeba upravovat, vzhled se přizpůsobí.

 

Responzivní stránky a proč je chtít

Responzivní design stránek je způsob zobrazení stránek tak, aby byly přehledně zobrazeny na jakkoliv velkém displeji a daly se pohodlně ovládat. V minulosti, kdy stránky byly zobrazeny tak, jak je tvůrce vyrobil, bylo nutné na malých displejích mobilních telefonů a později tabletů vždy pohybovat stránkami zleva doprava a zvětšovat a zmenšovat zobrazené stránky tak, abyste si mohli přečíst všechny zobrazené informace.

Neresponzivní stránka na malém mobilním zařízení.. text není vidět celý, musí se pracně scrollovat.

Proto byl vymyšlen způsob zobrazení stránek tak, že se všechny prvky na stránce (obrázky ,text, formuláře atp.) poskládají a zmenší nebo zvětší podle velikosti displeje, na kterém jste stránky zobrazili. Máte tak vždy pohodlně zobrazeny všechny informace na stránce i z mobilu nebo tabletu a ovládání stránek je jednoduché, roluje se stránkou pouze nahoru dolů.

Responzivní stránka - vše se srovnalo na velikost displeje. Stačí posouvat dolů.

Návštěvnost mobilního webu

U mnoha webových stránek již stoupá návštěvnost z mobilních zařízení i k 50% z celkového počtu. Nezapomínejte na návštěvníky z mobilů. Jde o nezastavitelný trend a pokud lidem neumožníte pohodlné prohlížení vašich stránek, půjdou příště jinam, protože trendem je poskytnout uživateli co nejlepší “zážitek”.