Proč má smysl pořídit si responzivní stránky
i když funkční stránky máte, byť nejsou responzivní
- Vyhledávače v čele s Google dnes již vyžadují, aby byly stránky uživatelsky použitelné na mobilním zařízení (tzv. mobile first).
- Vyhledávače znevýhodňují pozice ve vyhledávání, když stránky nejsou responzivní. I s kvalitním obsahem a dlouholetou historií tak ztrácíte pozice ve vyhledávání. (jednoduše nenabízejí návštěvníkům stránky, které se špatně čtou, nabídnou jim jiné).
- Návštěvníci se snáze na stránkách zorientují a vyhledají potřebné informace (v opačném případě to vede k vyššímu bounce rate, zákazník přijde a obratem odchází).
- Návštěvníci stráví na stránkách více času. Pokud je orientace a obsluha snadná, vede to k nalezení potřebných informací a návštěvník tak obratem neutíká ke konkurenci, kde informace najde jednoduššeji.
- Konkurenční výhoda. Před konkurencí, která responzivní stránky nemá, máte k dispozici poměrně zásadní eso v rukávu, vedoucí ke spokojenosti návštěvníka, ze kterého se snáze stane zákazník.
- Jedny stránky i pro rozlišení, které se dnes nepoužívají. Pokud v budoucnu příjde zařízení s nestandardním rozlišením, stránky nebude potřeba upravovat, vzhled se přizpůsobí.
Responzivní stránky a proč je chtít
Responzivní design stránek je způsob zobrazení stránek tak, aby byly přehledně zobrazeny na jakkoliv velkém displeji a daly se pohodlně ovládat. V minulosti, kdy stránky byly zobrazeny tak, jak je tvůrce vyrobil, bylo nutné na malých displejích mobilních telefonů a později tabletů vždy pohybovat stránkami zleva doprava a zvětšovat a zmenšovat zobrazené stránky tak, abyste si mohli přečíst všechny zobrazené informace.
Proto byl vymyšlen způsob zobrazení stránek tak, že se všechny prvky na stránce (obrázky ,text, formuláře atp.) poskládají a zmenší nebo zvětší podle velikosti displeje, na kterém jste stránky zobrazili. Máte tak vždy pohodlně zobrazeny všechny informace na stránce i z mobilu nebo tabletu a ovládání stránek je jednoduché, roluje se stránkou pouze nahoru dolů.
Návštěvnost mobilního webu
U mnoha webových stránek již stoupá návštěvnost z mobilních zařízení i k 50% z celkového počtu. Nezapomínejte na návštěvníky z mobilů. Jde o nezastavitelný trend a pokud lidem neumožníte pohodlné prohlížení vašich stránek, půjdou příště jinam, protože trendem je poskytnout uživateli co nejlepší „zážitek“.